Sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas kārtība
Sūdzības iesniedzējam ir tiesības vērsties Gyvybes draudimo UAB “SB draudimas” Latvijas filiālē, turpmāk – Apdrošinātājs, ar sūdzību par Apdrošinātāja (vai tā piesaistītā apdrošināšanas aģenta) sniegtajiem pakalpojumiem vai to nepilnībām, apdrošināšanas līgumu un bez maksas saņemt atbildi uz sūdzību pēc būtības.
Sūdzību var iesniegt rakstiski:
Sūdzībā jāiekļauj šāda informācija:
Apdrošinātājs, izskatot sūdzību, nodrošina, ka tas tiek veikts iespējami ātri, taisnīgi un efektīvi.
Apdrošinātājs veic sūdzības analīzi, pārbauda tajā norādītus faktus, izvērtē konstatēto faktu cēloņus un veic pasākumus, lai novērstu vai vismaz mazinātu atkārtošanas risku.
Atbildi Apdrošinātājs sniedz rakstiski latviešu valodā 20 dienu laikā. Ja no Apdrošinātāja neatkarīgo iemeslu dēļ atbildes sniegšana minētajā termiņā nav iespējama, tā ietvaros Apdrošinātājs informē sūdzības iesniedzēju par apstākļiem, kas kavē atbildes sniegšanu, norādot saprātīgu papildus termiņu, kas nepieciešams tās sagatavošanai.
Ja Apdrošinātāja sniegtā atbilde uz sūdzību pilnībā neapmierina sūdzībā norādītās prasības, Apdrošinātājs informē iesniedzēju par citām sūdzības izskatīšanas iespējam, arī par ārpustiesas iespējām.
Ja sūdzības iesniedzējs nav apmierināts ar saņemto atbildi, sūdzību, atkarība no tās priekšmeta, var izskatīt ārpustiesas kārtībā:
Jā sūdzības iesniedzējs vēlas atrisināt strīdu tiesas ceļā, tad attiecīgs pieteikums būtu jāiesniedz tiesai pēc piekritības. Vairāk informācijas tīmekļvietnē: www.tiesas.lv
Šeit atrodama informācija par iestādi, kas uzrauga Apdrošinātāju.